Єгор Герасименко – директор MasterCRM. Компанія займається впровадженням продуктів Creatio від Terrasoft.
Як стверджує Єгор, технології Creatio допомагають тисячам великих та середніх компаній у всьому світі оптимізувати та прискорювати процеси продажів, маркетингу та сервісу.
До речі, клієнти Terrasoft представлені у понад 110 країнах світу, а партнерська мережа Creatio налічує понад 700 організацій.
Сьогодні наша розмова з Єгором Герасименко присвячена актуальній для українського бізнесу темі підвищення ефективності в управлінні бізнес-процесами за допомогою вітчизняних програмних продуктів.
– Єгоре, чим конкретно займається ваша компанія?
– Ми пропонуємо комплексний підхід для оптимізації та автоматизації процесів того чи іншого підприємства.
Ми займаємося не тільки впровадженням продуктів Creatio, але й розробкою галузевих рішень, описом бізнес-процесів, а також навчанням співробітників компаній роботі з системою.
– Як давно компанія працює на ринку?
– З 2017 року. Компанія Master CRM була заснована внаслідок об’єднання зусиль двох компаній – E-Tender та Flexible IT.
Співпраця з галузевими експертами дозволяє нам створювати системи з уже налаштованими еталонними процесами, забезпечуючи своїм клієнтам швидке впровадження та максимально ефективний результат у найкоротші терміни.
В нашій команді є як експерти IT-індустрії, так і досвідчені підприємці, консультанти та аналітики. Ми розуміємо бізнес, знаємо його точки болю і можемо адаптувати будь-який проект відповідно до очікувань і можливостей клієнта.
Якщо говорити про один із головних фокусів компанії, то це автомобільний бізнес. Ми хотіли створити галузеве рішення для дилерських центрів, і в результаті його зробили – Automotive Creatio.
У чому його фішка? Це готове рішення із різними бізнес-процесами – продажами, сервісним обслуговуванням, фінансовими послугами та іншими. Воно дозволяє заощадити дуже багато часу на впровадженні та надає можливість швидко почати працювати.
– Чи вдалося його впровадити?
– Так, звичайно. Це досить успішне рішення. Ми мали проекти від 20 ліцензій до 150. Впровадили, зокрема для брендів Renault, Kia, Jeep, Subaru, Peugeot та інших.
Це щодо автонапрямку. Головним же у нашій діяльності є те, що ми – інтегратор та партнер компанії Terrasoft. Вона, в свою чергу, – вендор, розробник платформи Creatio. До речі, система дуже популярна не лише в Україні.
– Йдеться про глобальний рівень?
– Так, Creatio – це глобальна платформа. Дуже багато компаній в Україні використовують її. Але останні п’ять років Terrasoft активно просуває платформу на міжнародних ринках. Вже важко порахувати компанії, які, наприклад, працюють із продуктами Creatio у США, Європі, Азії.
– Давайте детальніше поговоримо про саму платформу…
– Creatio – CRM та BPM-система, яка створена для автоматизації продажів, сервісу, маркетингу. Вона – універсальна. Як правило, підходить компаніям середнього та великого бізнесу, проте буде корисною і для малих відділів продажу. Нещодавно, наприклад, реалізували такий проект чисельністю шість осіб та можливістю масштабування.
Система дуже зручна, коли формат бізнесу – група компаній, коли є різні підрозділи. Її сильна сторона в тому, що це єдина система. Дуже часто ми стикаємося з тим, що в різних компаніях є кілька напрямків, підрозділи працюють у різних системах зі своєю звітністю, що викликає певні труднощі, плутанину, відсутність контролю за інформацією.
У той же час Creatio дозволяє закрити подібні прогалини та об’єднати компанію в одному «вікні», де співробітники за фактом працюють лише зі своїми розділами та завданнями. В свою чергу, керівництво, власники бізнесу отримують зручний інструмент, за допомогою якого вони можуть дивитися звітність в одній системі, працювати з базами даних, вести аналітику. Причому аналітика формується в онлайн режимі.
З точки зору гнучкості налаштувань, Creatio є лідером на ринку low-code-платформ. Щоб пояснити більш популярно, потрібно уявити, що ви будуєте свої бізнес-процеси, як конструктор Lego, за рахунок досить простих інструментів, без залучення розробників.
– Прямо таки без розробників, самостійно?
– Ми підключаємося тоді, коли треба автоматизувати процеси максимально швидко та правильно. Наша команда працює щодня з різними по складності проектами, і ми знаємо, як те чи інше завдання виконати не за тиждень, а за день.
Коли ми працюємо на проектах, ми як правило проводимо перший етап впровадження. Він включає опис бізнес-процесів компанії, базове налаштування системи, і навчання співробітників. Другий етап – підтримка та доопрацювання інструментарію залежно від оперативних завдань та потреб користувачів.
– Наскільки легко налаштувати систему?
– Завдяки інструментам low-code можна навчитися налаштовувати систему за кілька днів. Дуже часто співробітники стають citizen developers та самостійно покращуюсь систему. Потрібно відзначити, що Terrasoft має велику базу знань, де можна знайти відповіді на багато питань з приводу налаштування системи. Можна впровадити систему самостійно, але наша команда це зробить швидше та якісніше завдяки своєму досвіду.
– Єгоре, в умовах війни CRM-системи для українського бізнесу стають особливо актуальними, якщо врахувати ту обставину, що до агресії в країні було засилля російського софту, на якому працювало безліч підприємств та компаній. На сьогоднішній день гостро постало питання щодо подальшого їх використання та заміни на платформи, які не асоціюються з країною-окупантом, та пропонують нові, найкращі можливості. Як ви оцінюєте ринок цих продуктів в Україні в контексті сьогоднішнього дня?
– Ми постійно моніторимо ринок, бачимо, як змінюються пріоритети, уподобання, запити. З початку війни в багатьох компаніях, дійсно, виникло питання, якою системою замінити російські продукти типу Бітрікс24 чи AmoCRM. Тим більше, що 40-50 відсотків працювали на платформах російського виробництва. Кожна з них самостійно ухвалювала рішення про вибір системи.
Але якщо говорити про Creatio, насправді вона набагато краща за російські аналоги завдяки своїм можливостям – кастомізації, можливості інтеграції з іншими системами, гнучкому налаштуванню завдяки low-code інструментам, інтуїтивно зрозумілому інтерфейсу, техпідтримці. І потім, вона підходить під будь-які види бізнесу.
Ця система є абсолютним лідером. Дедалі більше компаній звертаються до нас із запитами на її впровадження – з кожним місяцем отримуємо дуже гарний приток лідів, звернень із проханням вирішити проблеми підприємств. Багато компаній виходять з того, що сьогодні не можна спонсорувати терористів, та що вкрай важливо забезпечити збереження своїх даних. І ми, як інтегратор, який має великий досвід впровадження, готові допомогти коректно перенести інформацію з однієї системи в іншу і комплексно її налаштувати, щоб люди змогли швидше адаптуватися до використання нового для них інструменту. Наше завдання зробити експлуатаційний період максимально комфортним та зручним для користувачів.
Тому, якщо говорити про альтернативу, Creatio – оптимальний варіант для бізнесу, що відмовляється від російського софту. Хоча порівнювати їх неможливо, Creatio – просто інший, вищий клас.
Якщо подивитися на світові рейтинги систем CRM, Creatio знаходиться на вершині нарівні з такими компаніями як Salesforce, Oracle, Microsoft, SAP. Цим все сказано.
Наприклад, Creatio названий лідером у Gartner Magic Quadrant* у напрямку Sales Force Automation.
– Скажіть, вітчизняні компанії самі знаходять вас чи працює реклама?
– Завдяки нашим успішним кейсам вже активно працює «сарафанне» радіо. Крім того, клієнти знаходять нас онлайн та звертаються завдяки рекомендаціям Terrasoft.
– Коли ми говорили про перехід українського бізнесу на софт вітчизняного виробництва, цікаво, скільки на це може піти часу?
– Все залежить від масштабу компанії. Інша річ, що сьогодні у зв’язку з війною багатьом компаніям не до софту. Головне, щоб люди були живі, щоб ми перемогли.
Думаю, після завершення активної фази бойових дій підприємства почнуть активно займатися удосконаленням своїх бізнес-процесів.
Хочу зазначити, що зараз компанія Terrasoft та МаsterCRM надають спеціальні умови для українських компаній – 50-відсоткову знижку на всі свої продукти на найближчі два роки. Це ще один стимулюючий фактор, щоб люди максимально швидко перейшли на вітчизняну CRM-систему, припинили спонсорувати російського агресора та убезпечили дані своїх клієнтів та внутрішню інформацію компанії.
– До речі, про безпеку. Як у Creatio вирішене це важливе питання?
– Безпека – це завжди актуально. У Terrasoft їй приділяють багато уваги. Достатньо сказати, що Creatio забезпечує найвищий ступінь безпеки та конфіденційності зібраних даних, підтримує її на рівні мережі та програми, а також на фізичному рівні доступу. Більше того, в штаті компанії працюють фахівці, задача яких регулярний контроль та оптимізація вжитих заходів безпеки.
До речі, безпека системи є одним із ключових факторів, які враховуються в світовому рейтингу програм, де Creatio серед лідерів. За безпеку з Creatio можна не перейматися, чого не гарантують системи російського походження.
А з огляду на те, що Україна рухається до Європи, рано чи пізно стане її повноправним членом, питання безпеки даних стає дуже важливим. Creatio відповідає всім жорстким міжнародним регламентам безпеки. Що є ще одною перевагою цієї системи.