електроблюз_мультибренд_монобренд

Без сумніву, ви зустрічали монобрендові магазини, де продають товари лише однієї торгової марки. Але зазвичай ту ж продукцію можна придбати і в мультибрендових магазинах. Що обрати фірмовий салон чи гіпермаркет? Чи можна розраховувати на однакову якість, гарантію, терміни постачання і в тому і в іншому з магазинів? Чи однаковою буде ціна? Розібратися в цьому редакції журналу Електроблюз допоміг директор “Атоменергоспецзахист” Олександр Бондарський.

— Багато брендів відкривають свої фірмові магазини в Україні та світі загалом. Чи може монобрендовий магазин повністю задовольнити потреби клієнта, коли мова йде про ринок електротехніки?

— Фірмові салони отримують прибуток з продажу продукції саме свого бренду, але така позиція не зовсім переконлива для клієнта. Неможливо повною мірою задовольнити потреби покупця обладнанням однієї торгової марки. Вкладаючи гроші клієнт хоче отримати саме те обладнання, яке на певному підприємстві дозволить йому отримати максимальний економічний ефект. Для клієнта вирішальне значення відіграє не торгова марка, а відповідність обладнання тим задачам, які йому потрібні. Незалежний постачальник має більше можливостей, щоб сформувати дійсно оптимальну пропозицію. Робота з таким постачальником має ряд переваг. Незалежний спеціаліст орієнтується в асортименті та знає плюси та мінуси продукції різних торгових марок і може підібрати саме те обладнання, яке дійсно потрібно клієнту. Крім того, через те, що незалежний постачальник менш заангажований, йому значно простіше бути об’єктивним.

Ціна, гарантія та сервісне обслуговування

— А як щодо ціни? Чи правда, що в монобрендових магазинах ціна може бути нижчою?

— Далеко не завжди. Партнери можуть пропонувати власні комерційні умови — знижки, товарні кредити, акції. Така політика дозволяє пропонувати обладнання на умовах, які не поступаються пропозиціям фірми-виробника.

— Як щодо гарантії та сервісного обслуговування. Чи однакові умови будуть при покупці в фірмовому магазині та в мультибрендовому?

— Так, умови будуть однакові. Зацікавлене в серйозній роботі підприємство-партнер транслює все це на фірму-виробника. Тобто сервісне обслуговування та гарантія будуть однаковими і для товару з фірмового салону, і з мультибрендового магазину. Більш того, деякі питання досвідченому партнеру вирішити значно простіше, тому що він практично щодня працює з фірмою-виробником.

Робота в умовах війни в Україні

— Як війна вплинула на роботу монобрендових та мультибрендових магазинів в Україні?

— Дуже яскравий приклад: глобальна компанія мала виробництво пластикових підрозетників в країні, де невисока вартість робочої сили та дешевий пластик. Виріб виходив якісний та дешевий. Але ця країна агресор і співпраці бути не може. Підрозетники цього виробника домінували на ринку, але зараз вони з ринку йдуть і їх треба чимось замінити. Це дуже важко. Тобто в умовах війни вироби потрібно оцінювати не лише по ціні-якості, а ще й в залежності від країни-виробника. Крім того, є проблеми з логістикою — закрите небо та море.

— То що ж все-таки обрати — монобрендовий чи мультибрендовий магазин?

— Одного правильного рішення немає. Той замовник, який має власні інженерні та комерційні ресурси, скоріш за все зробить вибір на користь прямого контракту з фірмою-виробником. Мультибрендові партнери гнучкіше, в них можуть запропонувати аналог. І в одному, і в іншому випадку визначальними є кваліфікація та відкритість постачальника. Вибір зазвичай за покупцем.